regn men det är sommarlov ändå

Jag sitter i mitt mysiga rum och ute ser det inte så lockande ut. Förra veckan var vädret toppen och jag hoppas det kommer tillbaka för jag vill bada igen. Känslan av att vara varm är självklar för många men jag fryser nästan jämt så när solen gassar är jag i paradiset. Då leker livet och man kan sola en stund och sen bada. Första doppet varje år är alltid lika speciellt. Jag känner först på vattnet med tårna och konstaterar att det är iskallt sen står jag där en stund och sen: ett, två, tre, på det fjärde ska det ske, på det femte gäller det, på det sjätte smäller det. Sen spinger jag i och doppar mig och efter det upp igen. Ja, det är när vattnet är kallt. Om det är varmt som i Spanien kan jag vara i länge och kasta gris m.m. Men, men nu är det inte fint väder ute och då får man göra annat. Vad gör ni i det dåliga vädret?

Kommentarer
Postat av: Ida Hjortsberg

Vill du vara med och tävla om titeln "Sommarens Blogg 2009" ?

Delta på min blogg.

Lycka Till!

Puss :)

2009-07-12 @ 11:56:26
URL: http://idahjortsberg.blogg.se/
Postat av: Ida Hjortsberg

Tack för att du villa vara med och tävla, så i morgon kan du börja be andra att börja rösta på dig :) :D

Lycka Till! :)

2009-07-12 @ 12:55:38
URL: http://idahjortsberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0