Oj vilket långt inlägg det blev..



Hej!
Pratade precis med min svensklärare och hon sa att det inte var något viktigt på lektionen idag så jag man kan säga att jag slutade halv tio idag. Vi hade nämligen nationellt prov i matte D i morse men det gick fort att göra så jag var klar efter en och en halv timme. kände hur alla kollade när jag gick så tidigt men strunt i det;) Pappa var då precis påväg till jobbet så han skjutsade hem mig, min snälla pappa♥

Just det ja, det måste jag ju berätta..jag var på julbord igår. När vi kom dit blev vi bjudna på glögg och det var riktig mysigt med julmusiken och julpyntet. Sen var det dags för mat men den var tyvärr en riktig besvikelse, inte ens köttbullarna var goda så jag och mamma högg in rejält på gottebordet istället vilket var av världsklass enligt mig. Vit chokladtryffel, vita chokladbröck, mjuk knäck, världsgod ostkaka med hemkokt hallonsylt och grädde, saffransbitar som var kladdiga och smakade vit choklad och till sist tomteskum och hemmagjord choklad som var helt underbar. Jag som älskar vitchoklad var i hemmelriket kan jag ju säga;)

Till sist ska ni få en liten lista nu när det är jul och allt;)

Pepparkakor - Lussebullar (måste säga båda faktiskt)
Skumtomtar -
Knäck (älskar knäck och helst ska den vara mjuk)
Ischoklad - Marsipan (ingen av dem fast marsipan är fint att dekorera med)
Köttbullar - Prinskorvar (älskar scans miniköttbullar fast mammas är också väldigt goda)
Julkorv - Julskinka (julskinka är bättre en julkorv men gillar inte någon av dem speciellt mycket)
Lax - Sill (blää, ingen av dem)
Revbensspjäll - Janssons frestelse (fast är det pappas ribs med marinad väljer jag nog dem)
Paradis - Alladin (ljus choklad is the best!)
Rullsylta - Pastej (rullsylta?)
Glögg -
Julmust
Rödbetssallad - Dopp i grytan (gillar inget)
Ris á la Malta - Risgrynsgröt
Äppelmos
- Senap
Hemma - Borta (Hemma på julafton och vår stuga i Sälen är som hemma för mig)
Utomlands - Sverige (Kärlek till Sverige och hela tjocka släkten)
Ge - Få (Älskar presenter men att ge och se någon bli glad är också en gåva:))
Mysteriet på Greveholm - Dieselråttor och sjömansmöss (ÄLSKAR)
Chokladkalender - Paketkalender
Plastgran - Äkta (och det ska vara ädelgran)
Arne Weise - Ernst Kirchteiger

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0