Crunchy granola



En av alla saker som var helt underbara med kryssningen var maten. Man kunde gå och välja och vraka ur en himmelsk frukostbuffé men jag blev imponerad av deras frukost a la carte så jag valde ur den alla dagarna istället^^ Något jag fastnade för och åt två av dagarna till frukost var denna himelska Crunchy granola. Tänk er ett lager frukt sedan en himmelsk yoghurt toppad med crunchy granola med kanel och så var min lilla mage i himmelriket;) Jag letade runt lite på nätet och hittade ett recept som liknade detta men det kan nog inte bli riktigt lika gott;)

Ingredienser
6 dl havregryn
2 dl kokosflingor
1 dl solrosfrön
1 dl nötter
1 dl mandel
2 msk kanel
100 g smör

Gör såhär
1. Blanda havregryn, solrosfrön och kokosflingor i en bunke.
2. Hacka nötterna och madeln, häll i dem. Strö kanel över.
3.Smält smöret och rör i sirapen, ringla detta över havregrynsblandningen.
4.Bred ut på e plåt klädd med bakplåtspapper.
5. Ställ in längst ner i ugnen i 165 grader i 30 minuter.
6. Tag ut och låt svalna innan du fyller en burk med din egna musli:)
2 dl sirap

Kommentarer
Postat av: '-'

verkar jättegott! är det vanlig yoghurt?

2010-06-24 @ 20:15:11
URL: http://comereal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0