Rosencupcakes



Och vad skulle jag då använda mina rosor till? Jo, jag skulle göra rosencupcakes och de blev underbart goda vill jag lova!

Rosencupcakes

Sätt ugnen på 175 grader. Vispa ett ägg med 0.75 dl socker. Värm sedan 50 gram smör och blnda med 1/2 dl mjölk och en matsked grädde. Rör ner mjölkblandningen i sockersmeten. Blanda sedan 1.5 dl vetemjöl, 1 tsk bakpulver och 1 tsk vaniljsocker. Vänd ner detta mecket försiktigt i smeten och blanda om. Fyll sedan muffinsformar med smeten och tryck i en liten bit vit choklad och 1 tsk jordgubbssylt. Grädda i ugnen i 15 min.

Nu är det dags att göra frostingen. Smält 50 gram vitchoklad i vattenbad. Vispa sedan 100 gram smör mjukt och vänd ner den smälta vitchokladen. Vispa även ner 100 gram philadelphiaost och 2.5 dl florsocker.

När muffinsarna är klara spritsar du på frostingen, klart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0