White chocolate chip cookies



Hej alla glada!
Här sitter jag och försöker koncentrera mig och inbilla mig att det är roligt att plugga fysik men det går väl sådär^^ Istället  kan jag ju berätta om min gårdag. Den spenderades hemma och jag var även en sväng på subway. Jag beställde nån god macka och självklart ville man ju ha en av deras cookies också men de var slut så när jag kom hem bakade jag egna istället och oj så goda de blev. Vill inte skryta eller så men pappa gillar inte kakor och sånt ändå bad han om en till och en till och desamma gjorde mamma;) Jag gjorde lite olika varianter men min favorit blev den med vitchoklad (konstigt!^^)

25 stycken cookies

♥ 200 g smör
♥ 2 dl strösocker
♥ 2 1/2 dl muscovadosocker eller farinsocker
♥ 2 ägg
♥ 6 dl vetemjöl
♥ 1 tsk bakpulver
♥ 100 g vit choklad ( man kan välja annan choklad också )

Gör nu såhär:
Sätt ugnen på 180 grader. Blanda smör och allt socker med äggen. Rör ihop vetemjöl och bakpulver vip sidan om och häll sdan i detta i smörblandningen. Blanda i chokladen som du delat i ganska små bitar och rulla sedan degen till 25 runda bollar. grädda i ugen i ca 20 min.

Kommentarer
Postat av: mika

Åh vad gott det låter. Måsta man ju nöstan testa någon gång :)

2011-02-03 @ 15:00:01
URL: http://kampenomettliv.blogg.se/
Postat av: Linnéa

FÖRLÅT att jag är seeegast på svara på kommentarer! Men jag har faktiskt inget bra subwaycookies-recept, så jag måste testat ditt! De enda jag gjort blev inte nog sega, utan bara som typ... knäckebröd..? ;)



Kramar!

2011-02-03 @ 17:56:52
URL: http://frenchtoast.blogg.se/
Postat av: matstugan.blogg.se

Kikar tillbaka lite. Vilken ursöt blogg du har! Goda kakor med vit choklad. De ser hur goda ut som helst!

2011-02-04 @ 16:40:01
URL: http://matstugan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0