Min mammas cheesecake



Min mammas cheesecake är bland det godaste jag vet. Tillsammans med vitchokladsås och skivade jordgubbar är den som bäst. Jag tycker det känns riktigt lyxigt att få en egen så ibland gör jag den i små portionsformar men det går lika bra att göra en stor.

Vispa 3 dl grädde och 1 tsk vailjsocker till ett hårt skum. Blanda sedan 85 gram philadelphia, 2 dl socker och 3 äggulor i en annan skål. Häll i detta i gräddskummet. Vispa sedan tre äggvitor till ett hårt skum och rör ner det i smeten. Krossa sedan 5-10 digestivekex och häll i en bakform, häll sedan i smeten. Detta ska nu frysas i 6-8 timmar. Servera cheescaken med skivade jordgubbar och vitchokladsås, namnam!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0