My day

Söndagen börjar gå mot sitt slut och det brukar betyda att man ska packa väskan för det är skola kommande morgon men inte för mig, jag har studiedag imorgon:D Så istället för att packa väskan tänker jag berätta lite om min dag. Den började med tända ljus och nybakta scones och fortsatte sedan med en promenad ute i solen. Sen bar det av hem till farmor för hon hade gjort löpepannkaka som hon ville bjuda oss på. När vi kom dit hade hon dukat så fint och på bordet stod den goda löpepannkakan. Vi satt där och pratade och mös ett bra tag och sedan bar det av hemåt igen. Då ställde jag mig och bakade drömmar. Enligt mig ska drömmar vara alldeles mjuka och smuliga och de ska smälta i munnen men att få till dem på just det sättet är faktiskt en konst. Jag testade först Leilas recept från A piece of cake men den plåtan åkte i sophinken för jag blev inte nöjd med dem. Istället plockade jag fram mammas gamla recept och satte igång. Smöret och sockret skulle vispas lääänge och efter en ganska lång stund var de färdiga. Dög dessa? Oh ja! De blev helt perfekta och jag skojjar inte när jag säger att de smälte i munnen, U N D E R B A R T ! Sen har jag hunnit med att bjuda mamma och pappa på middag plus dessert också för det hade jag lovat, jag älskar ju att stå i köket. Nu undrar ni säkert vad jag bjöd på men det ska jag berätta^^ Middagen blev cannelloni fyllda med köttfärs, mozzarella och permesan och över detta hällde jag en ostsås gjord på fyra sorters ostar och skivade lite extra mozzarella över. In i ugnen och sen toppade jag med vackra timjankvistar. GOTT blev det och sen var det dags för dessert som jag förberedde igår. Det blev hemgjord Tom & Jerry glass, vad nu då? Ben & Jerry heter det väl? Nepp, jag gjorde egen vaniljglass med kolasås, kanderade mandlar och smulade Tom & Jerry kex i. Till detta serverade jag varma hallon och hemgjord kolasås.
Oj, vad mycket matprat det blev nu men så blir det ibland, eller ofta;)



Min underbart goda dessert. Det var svårt att få till en bra bild för jag var så sugen så tog bara ett kort^^



Drömmarna blev riktigt goda!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Herregud, det här låter som en toppendag! Jag älskar själv att baka och laga mat, så jag förstår glädjen. Plus, att det verkar som du lyckats ypperligt! (och huuur goda är inte drömmar? min pojkväns favoritkakor, typ)



Och glassen, ja. Kanske inte Ben & Jerry's, men nära nog, och säääkert.. nästan.. lika gott.. Haha!



sv: Tack! Och ja, det är en fröjd att jobba som i en jacuzzi :>

2011-01-30 @ 19:58:32
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: camilla

Vilken söt skål, vart hittar du sånna fina? :)

2011-01-31 @ 16:25:29
URL: http://resanupp.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0