Vit kladdkaka



På sistone har detta blivit allt mer en bakblogg och jag älskar att baka så ni får stå ut med alla bak- och matbilder:) I helgen blev det dessert två gånger och jag stod för båda. Var så himla sugen på något kladdigt och då bakar ju alla kladdkaka men jag gillar inte vanlig kladdkaka jättemycket så istället gjorde jag vit kladdkaka och det blev så gott:) I receptet stod det att man skulle ha den inne i ugnen allt från 12 till 30 minuter men om du är som jag och gillar kladdigt ska du ha inne den ca 15 min, absolut inte längre för då blir den torr. Sen gjorde jag den i många småformar och de blir ju snabbare färdiga så det beror på bakformens storlek också:) Receptet hittade jag på denna bloggen:)

100 g smör
100 g vit choklad
2 ägg
2 dl socker
2 tsk vaniljsocker
2 1/2 dl vetemjöl

Vispa ägg, vaniljsocker och socker. Smält smöret, rör ut chokladen i det och blanda i. Rör ner vetemjölet. Häll smeten i en smord form med löstagbara kanter. Baka i 15-20 minuter i 200 grader. Pudra över florsocker med hjälp av en tesil och servera vit kladdkaka med blåbär och hallon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0