Bästaste tacopajen



Jag älskar mysdagar som denna och jag älskar min mamma så mycket att det inte finns någor som kan beskriva hur mycket jag älskar henne♥

Dagens mysmat blev en galet god tacopaj och jag ska vara så snäll och dela med mig av mitt recept på tacopaj:)

Tacopaj

Gör först pajdegen genom att knåda samman 150 gram smör, 1 msk vatten och 3 dl vetemjöl. Knåda sedan ut degen i en pajform. Förgrädda pajskalet i 10 min, 225 grader.  Stek sedan 400 gram köttfärs och blanda i en påse tacokrydda. Gör sedan toppingen genom att blanda 1 burk creme fraiche, 3 msk majonäs och 3 msk sweet chili ananas. Lägg köttfärsen i pajformen och sedan toppingen över. Riv sedan lite ost över pajen och några droppar swweet chili ananas. Grädda i 225 grader i ugnen i 10-20 min. Goooooott!!

Kommentarer
Postat av: Emelie

gud, säger det igen - ditt porslin är sockersött så det går inte.



Och ja, Lovi och jag lyckas oftast fördriva tiden. Men många gånger somnar vi på fåtöljen, för man hamnar lätt is sockerkoma av den där kladdkakan, tehe. Fint sagt :)

2011-05-26 @ 10:26:29
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0